Bedankt dat je mijn blog heb bezocht. Om de lezer nog beter op de hoogte te houden ga ik regelmatig een Nieuwsbrief verzenden. Aanmelden voor de Nieuwsbrief via johan.schoenmakers@gmail.com

maandag 18 januari 2010

Craig Bancoff - Eden



De cd “Eden” van singer-songwriter Craig Bancoff is gestoken in een mooie uitklapbare hoes, van dezelfde klasse als de muzikale rijkdom op dit zilverkleurige schijfje. Er staan liedjes op, die je meezuigen als stond je in een moeras. De man uit de Amerikaanse staat Pennsylvanië heeft dan ook een prachtige en overtuigende stem. De verzameling americanaliedjes worden fraai instrumentaal ingevuld. Verantwoordelijk hiervoor zijn Tom Hampton (mandolin, pedalsteel, banjo), Matty Muir (drums), Adam Winokur (basgitaar), Mike Frank (piano, hammondorgel) en Shelley Weiss (viool). De productie is niet overdadig, maar wel schitterend uitgebalanceerd.
De nummers zijn stuk voor stuk onderhoudend, lieflijk en warm. Ze hebben tevens raakvlakken met The Jayhawks en Crowded House. De muzikanten presenteren op het album “Eden” verfijnde liedjes, die mij geen moment verveelden. Verwacht geen uitbundige rockers, maar eerder melodieën met terughoudende gitaren en een prima stemgeluid van de zanger met de kleine snik. Het americana-genre bestaat al jaren, maar het smaakt nog steeds naar meer. De cd “Eden” van Craig Banhoff is voor mij dan ook het paradijs op aarde, die zich niet zo snel uit mijn cd-speler laat verdringen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten