Bedankt dat je mijn blog heb bezocht. Om de lezer nog beter op de hoogte te houden ga ik regelmatig een Nieuwsbrief verzenden. Aanmelden voor de Nieuwsbrief via johan.schoenmakers@gmail.com

zaterdag 23 januari 2010

Joe McInnis - Tacoma



Joe McInnis is een singer-songwriter uit Washington, die tevens liedjes schrijft en zingt voor de americanaband Shotgun Kitchen. Van Joe ontving ik onlangs zijn solo-cd. De stem van McInnis heeft een rafelig randje en doet soms denken aan Bob Dylan of Donovan. Als gitarist beheerst hij de fingerpickin’-stijl als geen ander. De twaalf songs op de cd "Tacoma" zijn van eigen hand. Het zijn liedjes van een singer-songwriter die gedragen door afwisselend gitaarspel ogenschijnlijk zonder veel moeite zijn verhalen vertelt.
Nummers als Hopeless Love, Down in my basement en Monkey Town gaan over ieders leven, over leed en liefde, gebracht met de nodige dosis humor. Over het liedje Sex with your severed Head zegt McInnis zelf: what can I say, it's just dark humor.In folky liedjes The Cowboy en It’s My Candy Now wordt McInnis op schitterende wijze bijgestaan door Erika Bellanger (viool) en Bekah Jurgensen (achtergrondzang). De cd "Tacoma" bevat een heerlijke collectie aan liedjes, die zo makkelijk wegluisteren dat ze blijven rondzweven in je hoofd. Een prachtig ingetogen en breekbare plaat van singer-songwriter Joe McInnis, het soort onbekende lokale ‘grootheid', waar ik altijd naar op zoek ben. Ik ben blij dat ik hem heb gevonden!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten