Bedankt dat je mijn blog heb bezocht. Om de lezer nog beter op de hoogte te houden ga ik regelmatig een Nieuwsbrief verzenden. Aanmelden voor de Nieuwsbrief via johan.schoenmakers@gmail.com

woensdag 18 november 2009

The Barrow Boys - The Barrow Boys



Als ik buiten om mij heen kijk, zie ik nog veel bomen met groene bladeren. Een vreemde gewaarwording voor deze tijd van het jaar. Thuisgekomen zet ik maar de cd van The Barrow Boys op. De heren Troy Junge (zang en ritmegitaar), Aaron Lewis (leadgitaar) en Todd Pruson (basgitaar) hebben samen met producer Bruce Bennett in drie dagen dit debuutalbum met negen nummers opgenomen. Je wordt op deze naamloze cd getrakteerd op een mix van country (Johnny Cash), surf (The Ventures) en altcountry (Son Volt).
De cd zou ook als staalkaart kunnen dienen voor een maatschappij die deze plaat groots wil uitbrengen. Van de genres country, surf en altcountry zijn namelijk elk drie liedjes opgenomen. Troy, Aaron en Todd zijn een stel rasmuzikanten. De verschillende stijlen in hun muzikale pakket gaan ze dan ook gemakkelijk af. Tijdens de live-shows van The Barrow Boys brengen zij vele countrycovers. Van George Jones, Buck Owens tot aan Willie Nelson. Voor 2010 zijn er plannen gemaakt om in Europa een aantal concerten te geven. Een tweede ep staat tevens op stapel voor release in de zomer van het nieuwe jaar. Dan hoop ik wel op een iets consistenter geheel. Luisterend naar de muziek van The Barrow Boys waan je je in een luidruchtig café.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten