Bedankt dat je mijn blog heb bezocht. Om de lezer nog beter op de hoogte te houden ga ik regelmatig een Nieuwsbrief verzenden. Aanmelden voor de Nieuwsbrief via johan.schoenmakers@gmail.com

vrijdag 13 november 2009

Bob David Bell - Sit Down Next To Me



Wij vervolgen onze zoektocht naar het onmiskenbare muzikale talent van onbekende plaatselijke grootheden. De Schot Bob David Bell valt vrijwel direct op. Na zijn debuut-cd The Hard Road uit 2007 laat hij ons op zijn tweede album "Sit Down Next To Me" tien nieuwe akoestische folk- en popsongs horen. Wat meteen opvalt is de hoge stem van Bob. Zijn teksten gaan meestal over alledaagse beslommeringen zoals die in ieder leven voorkomen. Hij weet mij op dezelfde manier te raken als Crowded House of Squeeze. Het zijn luchtige nummers die na de eerste beluistering blijven hangen en je zelfs laten meeneuriƫn.



Bob David Bell geeft de luisteraar op zijn toegankelijke cd een kijkje in zijn fleurige leven. Met een glimlach staat hij in het leven in nummers als Make Somebody Smile en Smiles in the Morning. Een serieus onderwerp als in Open Heart Surgery gaat Bob ook niet uit de weg. Het zijn nummers waar songsmid Neil Finn jaloers op zou zijn. Er lijkt niets mis met dit album, met uitzondering dan van het vluchtige niemendalletje Free To Go dat de plank behoorlijk misslaat. Voor het overige is "Sit Down Next To Me" een heerlijke frisse schijf. Zo’n plaat die je, nu de bladeren vallen, vol weemoed doet terugverlangen naar de zomer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten