Bedankt dat je mijn blog heb bezocht. Om de lezer nog beter op de hoogte te houden ga ik regelmatig een Nieuwsbrief verzenden. Aanmelden voor de Nieuwsbrief via johan.schoenmakers@gmail.com

vrijdag 20 november 2009

James Clark Jones - Dispatch From Purgatory



Je zou de Canadese singer-songwriter James Clark Jones een filosoof en grapjas kunnen noemen. Zijn nieuwe cd wordt geleverd met een kaartje waarop staat geschreven: ‘Ik had de top van een berg beklommen en keek over het landschap. Toen dacht ik: Is dit het nu, is dit alles wat er nog over is? Ik werd verdrietig, totdat ik besefte dat ik de verkeerde berg had beklommen’. "Dispatch from Purgatory" is Jones vierde cd. De artiest in kwestie is een druk baasje. Zijn derde schijf "Vibewrangler Sessions" werd eerder dit jaar uitgebracht. Hij is van oorsprong Schot, maar is inmiddels verhuisd naar Ontario, Canada. Hij is een liedjesschrijver en performer met het hart op de juiste plaats.
Zijn nieuwe plaat is opgenomen in het Amerikaanse Oakland. De heer Jones kreeg incidenteel hulp van Roman Tome (percussie) en Brian Kobayakawa (akoestische basgitaar). James Clark Jones begeleidt zijn wereldnummers op akoestische en elektrische gitaar. De sound heeft hij uiterst miniem weten te houden. Deze plaat is een welkome verrassing voor de liefhebbers van emotioneel oprechte ballads (Better Days, The Last Martini en Look At You). "Dispatch From Purgatory" vervolgt zijn weg via het geraffineerde Straight A's Blues naar de swing in The Years Away From You. De jazz wordt niet overgeslagen in het lekkere luie Wonder terwijl de cd wordt afgesloten met grommende bluesswing in Waiting For The Phone. James Clark Jones zingt als een gedreven Cat Stevens. Zijn gitaarspel heeft het vurige van Leon Redbone. "Dispatch From Purgatory" is een verdraaid aangenaam plaatje met ongepolijste pareltjes.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten